It is an online journal produced by the College of Education at the Polytechnic Institute of Setubal in Portugal. It aims to publish original articles which analyze and provide research into training processes and the development of professional practice, with an emphasis on research which combines both these areas. The journal will provide a forum for discussion and reflection for researchers, professionals, lecturers and students who are concerned with current issues in Culture, Education, Media and Technologies in a Knowledge–based Society. In this society the distinctions between different disciplines are becoming blurred, creating the opportunity for developing a multiplicity of creative and imaginative relationships between them.

The journal Medi@ções is indexed in the Directory and Catalog of the Regional Online Information System for Scientific Journals in Latin America, the Caribbean, Spain and Portugal "Latindex" with Folio number 25382.

EDUCAÇÃO, PRÁTICAS ARTÍSTICAS E INCLUSÃO

2025-10-28

CHAMADA DE ARTIGOS

 

EDUCAÇÃO, PRÁTICAS ARTÍSTICAS E INCLUSÃO

 

As sociedades contemporâneas são marcadas por um conjunto alargado de desafios políticos, societais, culturais, educativos e artísticos que passam, entre outros aspetos, pelo alargamento dos quadros de referência, pela convivialidade entre diferentes, pelo posicionamento crítico e pelos imaginários criativos. Neste contexto, a compreensão das relações inter e transdisciplinares entre a Educação, Práticas Artísticas e Inclusão afigura-se um contributo relevante, multisituado e multimodal, que poderá contribuir para a criação de novos ou reconfigurados encantamentos com o mundo, com os outros, com os saberes e os conhecimentos.

Assim, a revista Medi@ções convida todos e todas os interessados e envolvidos  em trabalhos de investigação, formação, projetos de natureza prática e/ou teórica, reflexões ou narrativas profissionais que articulem estas três dimensões - Educação, Práticas Artísticas e Inclusão -, a apresentarem os seus artigos neste numero temático.

 

A Revista Medi@ções está aberta à receção de propostas para o número temático dedicado à Educação, Práticas Artísticas e Inclsuão até ao dia 31 de janeiro de 2026.

 

Os editores convidados do número temático,

Ana Luisa de Oliveira Pires e António Ângelo Vasconcelos

Vol. 13 No. 2 (2025): 40 YEARS making (a) school

On the occasion of the fortieth anniversary of the Setúbal Polytechnic Institute's School of Education, this special issue of Medi@ções magazine brings together, in a broad and periscopic perspective, testimonies, articles, interviews, visual and written essays, narratives, and ethnographies that focus on the various cultural, educational, and training fields touched by this school's existence.

This thematic issue aims to be a testament to the specific qualities of the ESE, its transformative effects over the past 40 years, among faculty, non-teaching staff, students, and alumni, but also its relationship with the non-academic community, particularly in the Setúbal region.

Published: 2025-10-21

40 years setting a school

40 anos a fazer (uma) escola

Cristina Gomes Silva, Ana Alcântara, Ana Catarina Pinto

1 - 6

Centro de Recursos Educativos (parte I)

inovação no capitel

Margarida M. Graça, Ana Maria Pessoa, Fernando Pinho, Francisco Matias, Isabel S. Rosa, Luisa Cruz, Natércia Massas, Patricia Arguello, Susana Marques, Teresa Marques

44 - 60

Centro de Recursos Educativos (parte II)

um olhar sobre uma polifonia complexa

Margarida M. Graça, Ana Maria Pessoa, Fernando Pinho, Francisco Matias, Isabel S. Rosa, Luisa Cruz, Natércia Massas, Patricia Arguello, Susana Marques, Teresa Marques

61 - 84

View All Issues