Written feedback and problem solving in Mathematics

Main Article Content

Telma Clemente
Catarina Delgado
https://orcid.org/0000-0001-8146-1236

Abstract

This article stems from a study in which one of the objectives is to understand the contribution of feedback in the process of solving mathematical problems. More specifically, it aims to identify characteristics of feedback that enhance mathematical problem solving. This study falls within a qualitative research paradigm and follows a research-on-practice approach. The results of this study show that the teacher, when writing feedbacks, should consider the operations and strategies underlying the proposed problem, the difficulties students show in solving it, the students' characteristics, and the typology of the proposed tasks.

Article Details

How to Cite
Clemente, T., & Delgado, C. . (2023). Written feedback and problem solving in Mathematics. Medi@ções, 11(1), 21–38. https://doi.org/10.60546/mo.v11i1.376
Section
Dossier
Author Biographies

Telma Clemente, Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico de Setúbal

É licenciada em Educação Básica (2012) e concluiu o mestrado em Educação Pré-Escolar e Ensino do 1.º Ciclo do Ensino Básico em 2022. É professora num agrupamento de escolas do distrito de Setúbal. Os seus interesses relacionados com a prática profissional incluem a avaliação formativa e a identificação e utilização de técnicas/práticas de avaliação promotoras da aprendizagem dos alunos.

Catarina Delgado, Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico de Setúbal

Docente do Departamento Ciências e Tecnologias, da área científica de Didática da Matemática, da Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico de Setúbal